Záujemca má právo podať Poskytovateľovi žiadosť o nápravu, ak medzi Záujemcom a Poskytovateľom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa Záujemca domnieva, že Poskytovateľ porušil iné práva Záujemcu ako spotrebiteľa.
Poskytovateľ informuje Záujemcu na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak Poskytovateľ odpovedal zamietavo na žiadosť Záujemcu podľa predchádzajúceho odseku.
Záujemca má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Poskytovateľ na žiadosť podľa prvého odseku odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
Orgánom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom: P. O. BOX 29 Bajkalská 21/A 827 99 Bratislava, internetová adresa: https://www.soi.sk/sk
Bližšie informácie vo veci alternatívneho riešenia sporov viď https://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi;.
Subjekty alternatívneho riešenia sporov nájdete na http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov.
Platforma pre on-line riešenie prípadných sporov medzi Poskytovateľom a Záujemcom sa nachádzajú aj na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.